ענת בנטוב - מעצבת חלומות באלבומים ובעוגות

יום חמישי, 1 בינואר 2009

איך חותכים ומבליטים ב- Spellbinders Nestabilities

במכשיר הקאטלבג:

המקור מהבלוג המדהים של ניקול הידי






ישנן צורות שכוללות גם הבלטה (כמו למשל הפרח שהדגמתי כאן)


אך ניתן גם לחתוך צורה מסויימת (כמו הריבוע המסולסל שהדגמתי כאן) ולהבליט בנוסף עם צורה נוספת (כאן אפילו לא השתמשתי באותה חברה)


1. איך לחתוך?

לשים את השכבות מלמטה למעלה:

קרטון
פלטת A
פלטת C
חותכן (סכינים כלפי מעלה)
נייר שאותו רוצים לחתוך
פלטת B (שתיחרץ לאחר החיתוך)

ולהעביר במכשיר




אם זה חיתוך שכולל הבלטה- לא להוציא את החיתוך/להוציא את החיתוך ולמקם את החותכן שישמש להבלטה במקום המתאים


2. איך להבליט?


להשאיר את הקרטון
פלטת A
2 קרטונים נוספים
פלטת B
חותכן עם הנייר החתוך (סכינים כלפי מעלה)
תחתית פולימר/סיליקון (אני השתמשתי בתחתית סיליקון של תבניות לאפיה)
פלטת B

ולהעביר במכשיר


בהצלחה

10 תגובות:

  1. אחותי...לא הבנתי מה כל הקרטונים.......
    אני מבליטה וחותכת בקלילות בלי קרטונים....איזה קרטון מדובר?? האומנם גילית לי חור בהשכלה הסקראפית???
    אלא אם.........התבניות שלך מאוד שחוקות וזה מתפקד כמגביר לחץ....??
    נתנאלה

    השבמחק
  2. אוף ועוד משהו...........
    את יודעת שניתן לחתוך ןלהבליט באותה התבנית נכון???
    נתנאלה

    השבמחק
  3. אחותי - לא הבנתי למה אני זוכה להתקפה בבית שלי!!! אפשר לבחור להשתמש במילים קצת יותר מפרגנות... וזאת לא פעם ראשונה!!!

    א. השתמשתי בתבנית מסיליקון שמשמשת לאפייה ולא ייעודית לזה וייתכן שהיא דקה יותר והייתי זקוקה להגבהה.
    ב. כנראה שהקאטלבג שלי שחוק כבר!!!!


    האם גם הפעם קראתי בטונציה לא נכונה???

    השבמחק
  4. סוף סוף משהי חכמה סותמת לסתומה שקוראים לה נתנאלה את הפה חושבת שכל העולם חייב לה משהו או שהיא יותר גאון.

    נתנאלה שבי לחברות המסכנות שלך על הוריד.

    ענת אני מעריצה אותך!!

    השבמחק
  5. ענת כל הכבוד!!!!

    והמון תודה על ההסבר :-) גם לאחרות זה מכאיב בתחת.

    השבמחק
  6. בנות תודה על הפירגון! באמת תודה. אבל אבקש, בכל לשון של בקשה, להגיב בלי "מחמאות" - זה הבלוג האישי שלי ואני לא רוצה להגיע למצב שבנות מתנצחות כאן ואני אאלץ למחוק תגובות. את כל הפרשנויות, אני משוכנעת, כל אחת יודעת לעשות לעצמה. בבקשה, קבלו בהבנה את ההערה שלי הזאת.

    השבמחק
  7. אין לך מושג כמה ממש לא התכוונתי לכתב משהו רע!!
    אני ממש מתנצלת אם פגעתי בך.... כנראה שאת לא מכירה אותי מספיק ולכן נפגעת!
    מה ששאלת, שאלתי כי באמת לא הבנתי וחלילה לא מכוונה לזלזל!!!! אני מאוד מאוד אוהבת את העבודות והבלוג שלך!
    מתנצלת שגרמתי לך להרגשה רעה!
    נתנאלה
    בהקשר לשאלות, אני באמת לא הבנתי את עניין הקרטון (ועדיין לא מבינה)אבל ריבוי הנקודות נכתב כדי לעזור בטונציה הנכונה(שאלה מחוייכת אבל עיניינית) שכנראה לא הצליחה לעבור.

    השבמחק
  8. חבל מאוד!

    בשל מקצועי והתמחותי בשפה העברית אני רגישה לבחירת מילים ולהתנסחויות. כנראה שיש אצלך בעיה להעביר את מה שאת מתכוונת לשפה כתובה. אולי צריכה לחשוב קצת יותר על בחירת המילים ואופן ההתנסחות.
    וזה ביחוד אחרי שכבר היה משהו וחצי בעבר.

    חבל לי מאוד כי אני גם אוהבת אותך כבן אדם וגם מעריכה. אני לא חושבת שאי פעם הבעתי חוסר הערכה או פגעתי בך (ואם כן אז בוודאי שאני רוצה לדעת על זה וזה ללא כוונה).

    זה לא שאני הבנתי או פרשתי את דברייך - הם "נקראים" כך על ידי כולם!
    אם היה ניתן לקרוא את דברייך בצורה אחרת, הייתי שמחה - אבל יש בכתוב שם נימה עוקצנית ובקורתית.

    לא חשוב
    מבחינתי העניין סגור
    ואין לי נגדך דבר וחצי דבר - וזה באמת מכל הלב

    ענת


    נ.ב. - שלחתי לך גם כמסר

    השבמחק
  9. וסתם כהערה כללית:

    אצלי בקאטלבג יש באופן קבוע בסיס של קרטון או קארדסטוק (תקראו לזה איך שתקראו...) אולי זה מכיוון שהמכשיר הספציפי שלי קצת רופף, אבל לצורך חיתוך חד והבלטה יפה - זה נמצא שם באופן קבוע.

    מה שחשוב זה שכל מה שמעבירים במכשיר יעבור בקלות ולא בכוח. אם זה עובר חלש מדיי - זה לא חותך או מבליט ולעיתים יש צורך בהגבהה נוספת.

    השבמחק
  10. נתנאלה

    דווקא בתור חברה ואחת שמכירה אותך מצויין,
    הייתי אומרת שענת סופר צודקת. הטון אצלך תמיד שוויצרי מלא עוקץ וקנאה.

    תחשבי על זה!

    השבמחק